Persoonlijk zijn wij voorstander van een goede sfeer. In het algemeen natuurlijk, en ook in de verhouding met onze klanten. Nu is het niet zo moeilijk om een bepaalde sfeer te scheppen. Let maar eens op: De wind loeide om het huis. Het was kil buiten. Een eenzame man haaste zich door de miezerige regen. Gelukkig knisperde binnen een gezellig haardvuur. Het nieuwe album postzegels was net binnengekomen en gespannen opende ik mijn aanwinst. Een vers kopje koffie stond binnen handbereik. Ziet u wel? Met enkele dooddoenende zinsneden zit de sfeer er al lekker in. Desnoods vervang je de koffie door een goudgele rakker. Maakt niets uit. Jammer is het, dat soms die sfeer ineens verpest kan worden. Toen ik een teug wilde nemen schrok ik van de plotseling opverende kat. Een flinks plons verdween over het album. Donders. Het haardvuur loeide luguber en ergens in het huis sloeg een deur hard dicht. Ook dat nog. Het dakraam stond waarschijnlijk nog open. Naar boven liep ik midden in een spinneweb en ineens hoorde ik een harde gil. Hier stoppen we maar, voordat er lijken uit de kast komen vallen.

Vanwaar deze inleiding? Nou, ik zei al, we houden van een goede sfeer met onze klanten. Daarom doen we soms meer dan we beloven. Bijvoorbeeld een bestelling alvast versturen voordat de betaling binnen is. Zeker als het een regelmatige klant betreft. Maar soms weet iemand die sfeer behoorlijk te verzieken. Door bijvoorbeeld niet te betalen. Wij worden dan niet verdrietig, maar gewoon boos. En zijn geneigd om maar te stoppen met die extra service. Voortaan alleen nog maar een bestelling te sturen als de betaling binnen is. Maar ja, daar wordt de sfeer natuurlijk helemaal niet beter op en na een dag besluiten we dan ook maar dat de vele goede klanten niet mogen lijden onder de enkele rotte appel. Wat niet wegneemt dat we voorstander zijn van betaling via iDeal. Een overschrijving via computer is ook prima hoewel dat een dag kan duren, maar de mensen die nog met papieren overschrijvingen werken.... Het mag natuurlijk, maar reken een week voordat de betaling dan bij ons binnen is. En we houden de sfeer graag goed, maar zijn ook Gekke Henkie niet. Dus soms wachten we toch maar even met verzenden.

Zo, je mag weer verder gaan. Kijk gezellig in de winkel, en als je bestelling binnen is: voorzichtig met de koffie.

HEEL VEEL PLEZIER.

Wil je de vorige postzegelcolumns lezen? Klik dan bovenaan deze pagina (de derde regel van boven) op Nieuws Column. Daaronder staan de vorige columns opgenomen.