Hoe weet ik of Stamp Land betrouwbaar is?
Stamp Land is al meer dan 20 jaar actief in de postzegelbranche. Sinds 1996 hebben we postzegels verkocht via onze postzegelveiling A4. Van 2004-2017 hebben we postzegels en partijen via eBay verkocht. Dat is steeds minder geworden sinds we in 2012 met onze eigen webwinkel begonnen. Via eBay hebben we ruim 100.000 postzegelseries en albums verkocht over de hele wereld. Meer dan 30.000 keer hebben kopers hun feedback hierop gegeven, waarvan 99,98% positief. Wij houden ons op vrijwillige basis aan de kwaliteitseisen van de NVPH en Stichting Webshop Keurmerk.
Is de foto die ik zie, altijd precies van het produkt dat aangeboden wordt?
Van albums en partijen is dat inderdaad zo. Elke is uiteraard uniek en slechts eenmaal te bestellen. De foto's zijn van die partij gemaakt. Bij nieuwe albums en accessoires zijn soms meerdere exemplaren in voorraad. Ook die komen overeen met de daarbij getoonde foto's.
Van sommige partijen kan ik de foto's niet zien. Hoe kan dat?
Dit kan te maken hebben met het geheugen van je computer. Ik raad je aan om je browsegeschiedenis te verwijderen. Meestal lost dit het probleem op. Als je Internet Explorer gebruikt: klik bovenaan de pagina op extra, en dan op browsegeschiedenis verwijderen. Andere browsers werken op ongeveer dezelfde manier.
Hoe weet ik of de pagina's van een album compleet zijn?
De partijen die wij aanbieden komen van verzamelaars. En iedereen verzamelt op zijn of haar eigen manier. Sommige mensen voegen pagina's toe in hun album, anderen laten pagina's weg. De albums die wij aanbieden worden in de regel niet gecontroleerd op compleetheid van de pagina's. Wil je zeker weten of een bepaald album compleet is, vraag het ons dan per email. Dan kijken we het graag voor je na. Dat kan teleurstellingen achteraf voorkomen.
Hoe werkt de reservering van een produkt?
Als iemand een artikel in zijn winkelwagentje doet, staat dit voor deze persoon voor 10 minuten gereserveerd (max. 3 artikelen per winkelwagen). Anderen kunnen het artikel wel bekijken, maar niet in hun winkelwagentje doen. Gedurende die tijd heb je de gelegenheid meerdere artikelen te bekijken en eventueel in je winkelwagentje te doen om ze gezamenlijk te kunnen afrekenen. Er loopt voor iedereen zichtbaar een aftelklokje mee. Zodra de 10 minuten zijn afgelopen en het artikel is niet besteld, kan iemand anders het in zijn winkelwagentje doen, waarna voor die persoon de 10 minuten reservering ingaat.
Kan ik mijn bestelling ook bij je ophalen?
Jazeker, je kunt je bestellingen ophalen in Amersfoort en dan meteen contant betalen. Desgewenst kun je ook albums en partijen live bij ons bekijken. Graag ontvangen we vooraf even bericht wanneer je kunt langskomen.
Ik heb net wat gekocht, maar nu kan ik het produkt niet meer zien. Hoe kan ik het nog bekijken?
Als je een account hebt en bent ingelogd, klik dan op het icoontje van een persoon, rechtsboven op de pagina. Kies daar voor "mijn bestellingen" , en klik op de bestelling die je wilt bekijken. Daar kun je op het bestelde product klikken en de foto's bekijken. Heb je geen account, dan is er een sluiproute om je aankoop alsnog te bekijken. Typ in Google (of een andere zoekmachine) de naam van onze winkel in, gevolgd door het artikelnummer. Dus bijvoorbeeld: stampland 3403. Daar kun je de originele pagina dan terugvinden, maar dit werkt alleen als het artikel langere tijd in de winkel is geweest en door de zoekmachines is opgenomen. Bij snel verkochte artikelen kun je de foto's dan helaas niet meer terugvinden.
Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?
Als je kiest voor snelle verzending en je betaling is vóór 15.30 uur binnen, verzenden we nog dezelfde (werk)dag. Wanneer je kiest voor goedkope verzending is de aflevering normaal gesproken na 2-3 dagen. Wanneer verzending iets langer duurt (bijvoorbeeld bij een bezoek aan een buitenlandse veiling), staat dat aangegeven op onze site.
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Wij verpakken je bestelling met de grootste zorg. Kleine partijtjes worden vaak in een envelop verzonden, indien nodig extra verstevigd. Albums worden afhankelijk van de grootte in een stevige envelop of kartonnen doos verzonden.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Kleine bestellingen die door de brievenbus kunnen, worden verzonden via Post NL. Voor pakketten heb je binnen Nederland de keus uit snelle en goedkope verzending. Bij snelle verzending gebruiken we Post NL. In de andere gevallen kiezen wij de verzender die ons op dat moment het beste uit komt. Dat kan met PostNL zijn, maar het kan ook naar een afhaalpunt van DPD of DHL. Zendingen naar het buitenland worden doorgaans met DPD of PostNL verzonden. Voor een totaaloverzicht van de verschillen tussen snelle en goedkope verzending, klik onderaan deze pagina op Verzending, onder het kopje Bestelinformatie.
Hoe kan ik zien wat de verzendkosten zijn?
Als je met je winkelwagen naar de kassa gaat, kun je daar de verzendkosten zien (voor kleine zendingen), of zelf kiezen hoe je je aankopen thuisbezorgd wilt krijgen (voor pakketten). De tarieven staan altijd aangegeven. Een pakket snel laten bezorgen kost 5 euro binnen Nederland. De goedkope verzending kost € 4,25. Je mag zelf kiezen. Dit bedrag is een vast bedrag per bestelling en wordt niet hoger als je meer bestelt.
Als je wilt weten wat de verzendkosten van een artikel naar het buitenland zijn, doe het dan in je winkelwagentje. Op die winkelwagenpagina kun je onderaan een land kiezen en zien hoe hoog de verzendkosten zijn. Desgewenst kun je het artikel ook weer uit je winkelwagentje halen, je zit nog nergens aan vast.
Wat is het verschil tussen goedkope en snelle verzending?
Voor een totaaloverzicht van de verschillen tussen snelle en goedkope verzending, klik onderaan deze pagina op Verzending, onder het kopje Bestelinformatie.
Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?
Albums en partijen die niet overeenkomen met de omschrijving en foto’s, kun je binnen 14 dagen na bestelling terugsturen en dan ontvang je je geld terug. Neem vooraf s.v.p. wel even contact met ons op.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen of als deze beschadigd is?
Als je bestelling beschadigd is aangekomen of niet compleet is, neem dan contact op met Stamp Land: tel. 06202.84370 of info@stampland.nl. Als je 3 dagen na betaling je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan ook contact met ons op.
Wanneer ontvang ik antwoord op mijn vraag?
Wij proberen emails binnen een paar uur te beantwoorden. Telefonisch kun je ons in de regel bereiken tussen 09.00 en 21.00 uur, maandag t/m zaterdag. Op zondag staat onze telefoon uit, maar kunnen we wel op emails reageren.
Kopen jullie ook postzegels in?
Wij kunnen je postzegels ook inkopen of (alleen voor vaste klanten) namens jou verkopen. In dat laatste geval berekenen wij een percentage van de verkoopprijs voor onze bemiddeling.
Verkopen jullie ook munten, ansichtkaarten of andere verzamelartikelen?
Wij vinden dat je moet doen waar je goed in bent. Stamp Land heeft verstand van postzegels. Incidenteel kunnen we wel eens andere artikelen aanbieden, maar we zijn hier zeker geen specialist in. Daarom kopen we ook geen munten in.